読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

HIRO's Photo Diary

カメラや旅行など興味のあることを徒然と書くブログ

まつだ桜まつりの話

先日、伊豆河津の河津桜がいいよという記事を書きましたが、実は神奈川県でも河津桜を見られる場所があります。神奈川県足柄上郡にある西平畑公園です。ちょうど今の時期、河津桜がいい感じで、それに合わせて桜祭りも行われています。河津桜のピーク時期にはライトアップもされています。今回は会社帰りに夜桜と夜景を見てきました。公園には駐車場もありますし、小田急新松田駅からシャトルバスが出ています。車で行かれる方は、東名を降りてから公園までが夜だと分かりづらいので事前に調べていった方がよいです。(僕は軽く迷いました、、、)
These days, I wrote the article which Kawazu cherry blossoms are very good in the Izu peninsula. To be the truth, you can also watch it in Kanagaw. It is at the Nishihirahata park in Ashigarakami county. Kawazu cherry blossoms are very beautiful just this time. The Matsuda town holds a festival and lights up cherry blossoms. I went to see cherry blossoms at the evening and night view on the way home from work. The park has a parking lot and you can get on a shuttle bus from the Shinmatsuda station. If you use a car, you should examine the way to the park from the Tomei highway interchange beforehand. I also lost.


この日は、風が強く桜がなかなか静止せずISO感度を上げるしかない状況でした。ISO6400までいくとノイズも完全に処理するのは難しいですね。明るいレンズ欲しいですね。僕が行った2/15の時点で桜の状態は、ほぼ満開という感じでした。公式ホームページで、開花情報が出ているので、最新情報はこちらで。
I had to increase ISO sensitivity to take pictures of cherry blossoms because of strong wind. It is a bit difficult for me to completely deal with noise of ISO 6400. I want bright lens. Cherry blossoms were almost full bloom on Feburary 15. You can check information of flowering on the official website. The latest information is below.
letsgo-matsuda.com

DSC_2873

DSC_2936

DSC_2944